W dniu 27 października klasy 3Ag, 3D, 2A, 1B i 1C  wraz z wychowawcami wyruszyły na trzydniową wycieczkę do Krakowa i jego okolic. Program okazał się niezwykle bogaty i z pewnością każdy - a szczególnie pasjonaci historii - odnalazł w nim coś dla siebie. Z Jawora wybraliśmy się prosto do Wadowic, gdzie zwiedzaliśmy miejscowe muzeum poświęcone życiu i dziedzictwu kulturowemu Jana Pawła II, a także posmakowaliśmy słynnych kremówek. Tego dnia odwiedziliśmy także Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau. Miejsce to, tak ważne dla naszej historii i pamięci narodowej, wywarło na każdym z nas ogromne wrażenie i skłoniło do refleksji. Nazajutrz po śniadaniu rozpoczęliśmy zwiedzanie Krakowa; zobaczyliśmy teren byłego obozu koncentracyjnego Płaszów i Fabryki ‘Emalia’ Oskara Schindlera, w której utworzono oddział Muzeum Krakowa poświęcony okupacyjnej historii miasta.

Później przeszliśmy na Kazimierz - dzielnicę Krakowa stanowiącą jeden z jego najważniejszych ośrodków życia kulturalnego, a także miejsce istotne dla wspólnej historii, jaką dzielą Polacy i Żydzi, charakteryzujące się niepowtarzalnym klimatem. Mieliśmy okazję zobaczyć synagogę Remu i znajdujący się przy niej cmentarz. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych faktów dotyczących kultury żydowskiej i judaizmu. Z Kazimierza przeszliśmy do Bazyliki św. Michała Archanioła i św. Stanisława Biskupa, potocznie nazywanej Skałką, gdzie odwiedziliśmy słynną Kryptę Zasłużonych. Nazajutrz wybraliśmy się do muzeum mieszczącego się w podziemiach krakowskiego rynku, a także udaliśmy się do miejsc potocznie uznawanych za największe atrakcje turystyczne Krakowa takich jak: Sukiennice, Kościół Mariacki, Collegium Maius, Bazylika św. Franciszka, Pałac Biskupi i okno papieskie. Wycieczkę zakończyliśmy zwiedzaniem wzgórza wawelskiego i znajdującej się tam bazyliki archikatedralnej, gdzie zobaczyliśmy Dzwon Zygmunta i grobowce królewskie. Po obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wycieczka niezwykle nam się podobała, a miejsca, które mieliśmy okazję zobaczyć z pewnością na długo pozostaną w naszej pamięci.